torsdag 20 mars 2014

Mars UFO klart!



Puh, vad pilligt det här var. Jag förstår verkligen att de blivit liggande.
Det här är inte min typ av stickning:
*stickade fram och tillbaka, så jag fick sy ihop dem
*sticka tumresåren med tunga 3,5-strumpstickor som halkar omkring
*plocka upp maskor utmed sidan för att sticka den vita kanten
*sy på knappar
=boring. Men med fint resultat, får man väl ändå säga? Jag är så glad att jag fått dem klara, de blir roliga att ha i vår.
Mönstret, Great weekend mitts, finns gratis på Ravelry, här.
Garnerna är sock-rester: från Kai-mei (turkost Arwetta), Monkey (egenfärgat orange Opal- jag tror jag färgat med äggfärg från ICA maxi) och Hula Hoopers (vitt Fabel som jag fått av Kamilla).


Jag hade stickat den ena nästan helt klart när jag tog tag i UFO:t och gjorde den andra vanten samt finishen på bägge. Man kan se att min stickfasthet ändrats med åren. Så där är det jämt tycker jag... men strunt samma, det märks inte när man har på sig dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar